Opublikowano:

Wojciech Kilian, dr inż.

Jednostka
Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Instytut Budownictwa
Wolne miejsca: tak
Naukowo interesuje się:

Budownictwo zrównoważone i energooszczędne, odnawialne źródła energii, klimat i środowisko, historia techniki, historia metod obliczeniowych, technologia betonu, komputery w projektowaniu i edukacji, innowacyjne metody dydaktyczne. Sprawdź obszar specjalizacji tego tutora w Bazie Wiedzy UPWr

Prowadzi przedmioty:
Istotne dla Projektu – Seminarium dyplomowe na kierunku Budownictwo
Ważne dla tutora:
„Wszystko jest jednym”
Do tego tutora może zgłosić się:
  • studentka lub student uczęszczający na zajęcia w ramach Seminarium dyplomowego na 7. semestrze na kierunku Budownictwo,
  • z sukcesami, zainteresowaniami, dobrymi ocenami na studiach,
  • ale także/lub z problemami w odnalezieniu się na studiach i określeniu celów.
  • zainteresowana/zainteresowany współpracą tutorską przez co najmniej 1 semestr.
Cel współpracy tutorskiej:
  • rozwój uzdolnień tutee w zakresie celów dydaktycznych przedmiotu,
  • wsparcie indywidualnych zainteresowań i działań edukacyjnych i naukowych studenta,
  • realizacja celu może polegać na przygotowaniu pracy dyplomowej w całości lub części, albo przeprowadzeniu badań, analiz, opracowaniu wyników, opracowaniu artykułu.
Tutor o sobie:

Urodziłem się i wychowałem w Bielawie na Dolnym Śląsku, z nieodłącznym widokiem Gór Sowich na horyzoncie. Ukończyłem Technikum Radiotechniczne w Dzierżoniowie, po której to szkole pozostało mi zainteresowanie prądem elektrycznym, elektroniką i komputerami. Wybrałem studia na kierunku Budownictwo rolnicze, bo chciałem mieszkać na wsi, w domu ogrzewanym energią Słońca. Po studiach znalazłem jednak pracę na tej samej Uczelni i rozpocząłem karierę nauczyciela akademickiego i naukowca. Głównym obszarem moich zainteresowań naukowych jest technologia betonu. Brałem udział w wielu badaniach naukowych i ekspertyzach naukowo-technicznych. Drugą ważną dla mnie dziedziną jest wykorzystanie technik komputerowych w projektowaniu i analizie konstrukcji budowlanych. Z czasem, coraz ważniejsze stawały się dla mnie kwestie związane z poszanowaniem i ochroną środowiska naszej Planety, zagrożonego przez intensywny rozwój cywilizacji.

Od wielu lat jestem zaangażowany w działania Fundacji Uniwersytet Dzieci. Prowadzę zajęcia, wykłady, jestem także autorem scenariuszy zajęć i filmów edukacyjnych. W roku 2017 zostałem laureatem nagrody tej Fundacji za najlepszy scenariusz zajęć. Praca z dziećmi uświadomiła mi, że zabawa to także nauka, tylko bardziej radosna i zaangażowana. Doświadczenia z pracy z dziećmi staram się wykorzystywać podczas zajęć ze studentami, by przypomnieć im, jak przyjemnie jest dowiadywać się nowych rzeczy.

Dostrzegam wielką potrzebę zmiany sposobu uczenia – przez nauczycieli i uczenia się – przez studentów. Od kilku lat stale rozwijam swoje umiejętności w tym zakresie i wprowadzam zarówno nowe, jak i znane od dawna, lecz zapomniane metody pracy dydaktycznej.

Podczas zajęć ze studentami szczególnie cenię sobie bezpośredni kontakt z grupą, pozwalający odnaleźć indywidualny potencjał każdej osoby i jej optymalną rolę w grupie. Ważna jest też dla mnie opieka nad pracami dyplomowymi ze względu na jej twórczy charakter i satysfakcję, gdy codzienny wysiłek żmudnej pracy zamienia się w dzieło.

Ważna jest dla mnie szczerość i prostota. W życiu prywatnym wiele czytam, staram się być jak najbliżej natury i jak najwięcej rozumieć ze świata, w którym żyjemy.

Zapisz się do tego tutora


    Oświadczenie Studenta

    Oświadczam, że spełniam warunki udziału w Projekcie:


    Oczekiwania i cele studenta co do współpracy z tutorem:

     


    Oświadczenie studenta i obowiązek informacyjny.


    Dane osobowe Studenta przekazane w niniejszym formularzu oraz załącznikach będą przetwarzane przez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu na potrzeby rekrutacji do Projektu pn. „Mistrzowie dydaktyki” [tu usunięta dwójka 2], na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. ustawy prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.)


      Oświadczenie Studenta

      Oświadczam, że spełniam warunki udziału w Projekcie:

      Ponadto:
      Z trzech poniższych opcji wybierz (zaznacz) co najmniej jedną i ją opisz. Wyślij na adres email Twojego tutora dokumenty potwierdzające Twoje osiągnięcia i zainteresowania.


      Jeśli zaznaczyłeś pozycję 1 - opisz olimpiadę lub program i Twój sukces


      Jeśli zaznaczyłeś pozycję 2 - wpisz Twój wynik z matury przy przedmiotach rekrutacyjnych (pozostałe pola zostaw puste)


      Jeśli zaznaczyłeś pozycję 3 opisz swój dorobek naukowy lub inne osiągnięcia.


      Ponadto:
      Z trzech poniższych opcji wybierz (zaznacz) co najmniej jedną i ją opisz. Wyślij na adres email Twojego tutora dokumenty potwierdzające Twoje osiągnięcia i zainteresowania.


      Jeśli zaznaczyłeś pozycję 1 - opisz olimpiadę lub program i Twój sukces


      Jeśli zaznaczyłeś pozycję 2 – wpisz średnią Twoich ocen po ostatnim semestrze studiów na UPWr


      Jeśli zaznaczyłeś pozycję 3 opisz swój dorobek naukowy lub inne osiągnięcia.


      Oczekiwania i cele studenta co do współpracy z tutorem:


      Oświadczenie studenta i obowiązek informacyjny.


      Dane osobowe Studenta przekazane w niniejszym formularzu oraz załącznikach będą przetwarzane przez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu na potrzeby rekrutacji do Projektu pn. „Mistrzowie dydaktyki 2”, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. ustawy prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.)